Dag jongens en meisjes,

Omdat  verslaggeefster Noor gedurende haar week afwezig was, neem ik haar taak over.

De voorbije twee weken telden slechts zes lesdagen en deze stonden in het teken van het schoolfeest en het Creosproject.

Donderdag 3 mei mochten we onze act 'Odysseus-en-manschappen-redden-nimfen-uit-de -klauwen-van-cyclopen' voor het eerst op het podium oefenen. Even wennen aan de afmetingen, maar daarna verliep alles vlotjes.  De dansjes van 6.2 mochten we in primeur bekijken. Juf Liesbeth liet de kinderen in groepjes optreden. Zo stonden alle kinderen een keer in de spotlight, tof!

Vrijdag 4 mei bogen de kinderen zich over de W.O.-toets van de middeleeuwen. Daarna maakten we ons klaar voor de generale repetitie. De klank stond nog niet op punt, maar we konden de andere klassen al aan het werk zien: MAGISCH!

Op zondag 6 mei stond iedereen te popelen om te tonen wat we in elkaar hadden gestoken. Deze juf hier was onvoorstelbaar tevreden en pinkte zelfs een traantje weg toen Raigley zijn overwinningskreet over het publiek liet galmen. Het was een genot om deze act in elkaar te steken, echt teamwork tussen leerlingen en leerkracht. Volgens mij zijn de kinderen van 6.1 ook magisch...   Er was nog een leuke verrassing op het schoolfeest: enkele studenten van het Creosproject kwamen kijken!

Wat is dat project nu eigenlijk? Gedurende zes namiddagen komen negen studenten vanuit Polen, Spanje, Griekenland en Oekraïne werken rond muziek en verhalen. Zoals je op de foto's kan zien deden we ritmische oefeningen, knutselden een regenbuis, luisterden naar verhalen en creëerden zelf verhalen met de storycubes (= dobbelstenen om verhalen mee te bedenken). En dit alles in het Engels!

Volgende week zingen we via Skype een Engels en Nederlands lied (gemaakt op de melodie van een Spaanse hit) voor een Spaanse klas. Zij zingen om hun beurt een Spaanse versie van 'Zoutelande'...

Benieuwd hoe dat afloopt? Lees volgende week het verslagje van Jochen!

juf Truus