Meester Koen vertelt mij dat ik deze week de ‘kanjer van de week’ mag zijn. 

Ik vind het heel spannend. Volgende vragen schieten door mijn hoofd: “Kan ik wel mooie foto’s maken?”, “Wat moet ik allemaal gaan schrijven?”, “Hoe moet ik het verslag op Kwel zien te krijgen?”, …

Heel veel vragen, nog geen antwoorden, paniek!

’s Avonds thuis kan mama mij geruststellen. We gaan het verslag samen maken.

Graag neem ik jullie mee in ‘De week van Brent’:


Maandag

Beginnen doen we met wiskunde van meester Koen. Hij vertelde ons dat hij nieuw speelgoed had! Het waren allemaal verschillende 3-D vormen, sommige waren leeg en anderen vol.

Volgens meester Koen waren dit ‘jasjes’. Voor mij was het een beetje moeilijk om alle figuren uit elkaar te houden, maar de meester heeft dit goed uitgelegd.

Hierna hebben we les Taal gekregen van juf Liesbeth. We mochten een presentatie maken over het meldpunt. Samen met Fleur speelde ik een verhaal na over een jongen die niet wist wat hij moest kopen voor zijn vriendin voor Valentijn. Ieder groepje had zijn eigen verhaal om na te spelen, hier zaten soms wel grappige stukken bij.

Daarna krijgen we Godsdienst. De les ging over Saulus, een tentenmaker die zijn naam heeft veranderd in Paulus! Iedereen vond dit grappig, want dit is ook mijn achternaam.

Meester Koen komt terug in onze klas voor een les Frans. Hier hebben we oefeningen gemaakt over de werkwoorden.

Vervolgens is het tijd voor WO. We hadden het over de eerste wereldoorlog, in 1914. We hebben fragmenten gelezen uit het dagboek van Odon over wat hij vroeger allemaal heeft meegemaakt. Ik vond het interessant om dit te lezen, maar het maakte mij triest om te horen dat hij al op 24-jarige leeftijd is gestorven.

Dan is het tijd voor onze zoempauze. Tijdens deze pauze heb ik mijn blaadjes van ‘Kanjer van de week’ bekeken. Het was fijn om te lezen wat de andere kinderen van mij vinden.

Na de zoempauze ben ik bij juf Nele nog een klein gesprekje gaan doen over hoe ik mij voel in de klas. Ik heb het namelijk een beetje moeilijk en juf Nele helpt mij hierbij. (samen met meester Koen en juf Liesbeth)

En dan is het tijd om naar huis te gaan!

Dinsdag:

Vandaag beginnen we de dag opnieuw met wiskunde van meester Koen. Het ging over vlakke figuren. Bv. Hoe moet je de oppervlakte berekenen?

Daarna krijgen we een toets begrijpend lezen van juf Liesbeth.Ik vond dit geen gemakkelijke toets, dus ik hoop dat iedereen goede punten heeft!

Voor het tutorlezen moet ik naar de andere klas van het 6de. Ik zit daar samen met mijn ‘maatje’ Seppe van het derde leerjaar om te oefenen met lezen. Dit vind ik leuk om te doen.

Na de middagspeeltijd, is het opnieuw tijd voor een les wiskunde van juf Liesbeth. Deze keer ging het over cijferen. Iets wat we allemaal al ‘goed’ kennen.
Als de zoempauze gedaan is, is het tijd om te turnen met meester Jeroen. Omdat juf Katja er niet was, deden twee kindjes van haar klas met ons mee. We speelden jagerbal en moesten opdrachten uitvoeren.


Woensdag:

Op woensdag begint mijn dag met Katrien. Zij komt mij helpen met vakken waarmee ik het moeilijk heb, of als ik mij niet zo goed voel, kan ik met haar hierover babbelen. Samen met Katrien heb ik WO gemaakt.

Terug in de klas, nog een stukje WO gedaan en dan is het speeltijd.
Meester Koen gaat na de speeltijd verder met wiskunde en vervolgens Frans. Bij Frans was het een leuke oefening en ook een kleine toets herhaling van zinnetjes.

Juf Liesbeth komt ons daarna verder vertellen over Paulus. Zo is het alweer vlug middag en mogen we weer naar huis.


Donderdag:

Omdat het voor mij niet zo een gemakkelijke week was, ben ik vergeten te noteren wat we donderdag allemaal hebben gedaan. Ik weet wel nog dat we met juf Liesbeth geleerd hebben over procenten en breuken tijdens de les wiskunde en dat we synoniemen leerden gebruiken tijdens de les taalbeschouwing. Sorry dat ik niet meer weet te noteren ☹

Vrijdag:

Opnieuw een hele dag les van meester Koen en juf Liesbeth.
Met als leuke afwisseling een bezoekje van juf Els met haar pasgeboren zoontje, Bas.

Van juf Els hebben we allemaal een zakje letterkoekjes gekregen. Iedereen was heel blij om juf Els en Basje te zien. Voor hem hadden we ook nog een klein cadeautje; een mooi grijs bloesje! Omdat Bas een coole jongen is, heb ik hem een ‘dab’ en een ‘duimpje omhoog’ geleerd. Juf Els heeft beloofd om met hem te oefenen hierop 😊

Na het bezoek nog een les wiskunde, breuken delen en hierachter een les Taal, tips voor Facebook.

Zo kunnen we allemaal moe, maar (hopelijk) iets slimmer aan ons weekend beginnen.