Ik was de gelukkige en werd de eerste Kanjer van de week. Daardoor mag ik ook als eerste het verslag schrijven van onze tweede schoolweek in het zesde leerjaar.

We hebben ons ondertussen al allemaal goed aangepast in het zesde leerjaar en voelen ons plots de grootsten en oudsten van de school. Maandag hadden we een gewoon dagje les afwisselend van meester Koen en juf Els.

Dinsdag had meester Koen een zeer speciale manier om ons een toets te geven. Nee niet gewoon op een blad papier. We kregen van de meester een geel papier met daarop een barcode. We moesten de barcode met de juiste letter naar boven houden nadat de meester de vragen had gesteld. Daarna kwam de meester ons antwoord scannen. We vonden het een coole manier om een toets te maken.

Die dag werd ook de speelkoffer volledig gebruikt. Tijdens onze turnles hadden we fijne opdrachten waaronder frisbee gooien. We mochten de opdrachten kiezen zolang de muziek liep. Wanneer de muziek stopte, moesten we een ander spel kiezen.

Woensdag zijn we allemaal naar de viering geweest in de kerk. Ik vond het liedje “Toveren” wel leuk en het zat achteraf nog in mijn hoofd.

Donderdag hebben we geoefend voor de veldloop. We trokken onze sportschoenen aan en deden ons best. Het leek wel een beetje zoals ‘Start to run’.

Vrijdagmiddag bracht de Chiro ons een bezoek. Ze hadden een box meegebracht en zorgden voor muziek op onze speelplaats. Namiddag tijdens de knutselles maakten we een mozaïek. Dat was een fijne activiteit op het einde van onze drukke werkweek.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verslagje en nog een beetje hebben kunnen terugdenken over onze week.

Brent Casters.